W jaki sposób zacząć przygotowywać zdrowe posiłki? Gdzie poszukiwać motywacji? Jakie przyzwyczajenia warto zmienić?

Jeszcze jakiś czas temu w ogóle nie zwracano uwagi na to aby przygotowywane jedzenie było zdrowe oraz dostarczało wszystkich ważnych składników odżywczych. Chodziło głównie o to by było smacznie i pożywnie, a reszta odchodziła na drugi plan. Przyczyniała się również do tego tradycja naszej polskiej kuchni, jaka do najlżejszych niestety nie należy. Brak w niej dużej ilości warzyw albo ryb, czyli tego co powinniśmy jeść w większych ilościach. Taka tradycyjna kuchnia ma za to sporo tłustych, mącznych oraz pełnych mięsa dań, które spożywane w dużych ilościach nie wpływają dobrze na nasze zdrowie.

blog kulinarny
Dodał: Chris F
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Na szczęście dziś już więcej słyszymy o świadomym sposobie żywienia. Zdajemy sobie z tego sprawę, iż to co spożywamy ma duży wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Z tego powodu już myślimy o tym by się przestawić. Ale w jaki sposób to zrobić? Jakie nowe nawyki pozwolą nam zatroszczyć się o nasze zdrowie lepiej? Skąd brać pomysły? Na początku jest na pewno trudno. Wszystko jest dla nas nowe, inne. Trzeba sporo samozaparcia aby się przestawić, ale po czasie okazuje się, że było warto. Warto się zainspirować kimś, kto zdrowy tryb życia propaguje już długi czas. W sieci znajdziemy blogi kulinarne , które na pewno pomogą w znalezieniu pomysłów i inspiracji. Dadzą one też sporo informacji odnośnie zdrowego jedzenia oraz zdrowego stylu życia. Często takie blogi prowadzą mamy, które pokazują, że można pomimo małej ilości czasu czy zwykłego zmęczenia przygotowywać całej rodzinie zdrowe jedzenie. To ważne aby zdrowe nawyki zaprowadzić na stałe do swojego życia. Nie traktować posiłków jako uciążliwej diety. W takim wypadku tylko uda się zmienić stare nawyki żywieniowe. Warto zaopatrzyć własną kuchnię w artykułu zdrowe oraz używać ich jak najczęściej. Gdy przestaniemy kupować w sklepach niezdrowe rzeczy, a przestawimy się na dużą ilość świeżych warzyw oraz owoców, to zaczniemy gotować zdrowo. Stosujmy w trakcie gotowania dużo ziół. Warto poznać różnego rodzaju właściwości zdrowotne, które mają one dla naszego organizmu. Wtedy będziemy widzieć, iż warto ich używać jak najwięcej. Postawmy w kuchni doniczki na zioła, by mieć tego typu dodatki pod ręką i przyzwyczajać się do ich częstego używania - doniczki na zioła.


Może zainteresują ciebie także

Robimy dżemy oraz nalewki, a więc przygotowania do długiej, mroźnej zimy

dżem
Mało kto lubi minusowe temperatury. Marzniemy, chcielibyśmy błyskawicznie powrócić do ciepłego domu i zrobić sobie gorącą herbatę z smakowitą kanapką z – najlepiej - domowym dżemem. Do tego kieliszek ulubionej nalewki, jaka od razu nas rozgrzeje i do pełni szczęścia nie potrzeba nic poza tym.

bazylia w doniczce
Dodał: jess csx
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Zastąpmy niektóre do tej pory stosowane produkty innymi, bardziej zdrowymi ich zamiennikami. Zapewne nie zdajemy sobie z tego sprawy na co dzień, lecz przyniesie nam to dużą korzyść. Stosujmy przykładowo więcej oliwy z oliwek zamiast masła. Postarajmy się zastąpić cukier bardziej zdrowszym ksylitolem. Dodawajmy mniejszą ilość soli, a więcej ziół aby otrzymać pełny smak dań. Zastąpmy zrobione z pszennej mąki makarony i chleb, takimi zrobionymi z pełnego ziarna. Oprócz tego dołączmy także w swój jadłospis dużo dostępnych w sklepach zbóż to znaczy jęczmień, owies albo żyto, które są w różnego rodzaju kaszach, płatkach albo grysikach. Dostarczymy w ten sposób naszemu organizmowi większą ilość potrzebnych składników i urozmaicimy dietę. Właśnie w stronę takiego urozmaicania powinniśmy podążać, będzie to dla nas taki początek do zaprowadzenia zmian na stałe w swoim życiu.
18/06/22, 05:48
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.